Članarina

Prva polovina juna bila je predvidjena za obilazak Jadranske obale odnosno Šibenika,Splita,ostrva Vis i Biševo te povratka preko Mostara i Sarajeva nazad u Srbiju.

Velika skupina nas planinara i avanturista okuplja se tople junske noći na platou kod hrama Svetog Save u Beogradu gde nas čeka savremeni prevoz i vodič Milan Lončar koji nas u ime PD Pobeda treba provesti na ovom nadam se lepom putovanju.Posle obavljenih formalnosti krećemo put granice sa Hrvatskom pa auto putem dalje ka Okučanima i Banja luci.Usput smo imali stajanja radi odmora i protezanja nogu.Umorni dremaju a ja sa prvim osvitom dana negde kod B.Petrovca vadim Canon-a i koristim svaku priliku da nešto zabeležim. Kafu i osveženje imamo u Bosanskom Petrovcu a i može se doručkovati ko ima želju i šta za pojesti.Već se sklapaju prva poznanstva sem onih koja su već utemeljena odranije. Karavan se pokreće ka Strmici gde ulazimo ponovo u Hrvatsku i hitamo ka Kninu i Šibeniku. Dan je jako lep sa svim uslovima za putovanje pa se iskrcavamo na šibenskoj rivi i krećemo u obilazak grada.

Jutarnja magla i Sunce koje prži kod Drvara                 Šibenska riva u podne

Posle penjanja-silaženja po brojnim stepenicama ovog grada i upoznavanja sa njegovom istorijom pokrećčemo se ka Trogiru i Splitu odakle bi se brodom trebali prebaciti na Ostrvo Vis.Visovi iznad Trogira omogućuju dok se vozimo da uživamo u pogledima na taj grad i malo dalji Split.U Trogiru imamo posetu starom gradu i luci gde se sjatilo mnogo kafića i restorana.

Mi smo prve laste što se tiče turista a to me i raduje jer nema gužve. Idemo preko drvenog mosta u luci koji je zaštitni znak ovog grada

Posle obilaska i oveženja sa Ožujskim pivkanom nastavljamo put za Split gde trebamo sačekati feribot na redovnoj liniji Split-Vis a u medjuvremenu obići sve što se da.Neizbežna je poseta Dioklecijanovoj palati i šetnja po splitskoj rivi.

Šetnja po Dioklecijanovoj palati.                 Kultna Splitska riva u iščekivanju gostiju.

U luku upljovljava grdosija koja nosi ime Petar Hektorović i koja bi nas trebala odvesti do Visa.Ukrcavanje ide svojim tokom i zauzimanje mesta na gornjoj palubi koja bi nam omogućila dobar pogled i lepe fotografije ovog dana koga sumrak polako guta.Krećemo. Plovidba traje dva ipo sata koji uistinu brzo prodjoše u mnoštvu svega što se imalo videti sa palube feribota.Sa fotografijama ću vam pokušati prikazati samo delić toga što je naše sečanje upamtilo.

Zalazak Sunca izmedju Brača i Šolte                     Odlazak na zasluženi odmor.

Stižemo na Vis i iskrcavamo se u Viškoj luci pa dok sumrak još teče ka tamnoj noči hitamo ka Komiži gde nam je baza.Rasporedi gde ko spava i sa kim to čini traju,stvari se iznose ,raspremanje vrši i dogovori za sutrašnji dan.Sutradan je planiran pohod na najviši vrh Visa Hum sa nepunih 600mnv i posle toga odlazak na najlepšu plažu na ostrvu na osoljavanje.

Silazak sa Brda Hum u mesto Vis.                  Poseta Titovoj pećini na Visu.

Jutro je došlo brzo jer je umor od puta učinio svoje ali opremljeni postrojavamo se pred vodičem Lončarom koji nas vodi na Hum.Obeležene staze ne pružaju mogućnost za skretanje sa puta pa posle malo više od dva sata izlazimo na Hum.U sklopu ovog izleta posećujemo i Titovu pećinu na ostrvu Vis.Lepi pogledi po lepom danu čine da uživamo pa posle kratkog odmora silazimo na drugu stranu ostrva u grad Vis. Plaža je mnogo lepa pa nam spira umor i vraća zadovoljstvo na lica.Normalno Karlovačko pivo služi za sredjivanje utisaka.U sumrak prevozom hitamo ka Komiži gde se opet vrši pospremanje i štelovanje za noćni izlazak u centar tog gradića gde sve jeći od muzike brojnih kafića.Ja imam čast da sam u društvu sa starim znancem Živkom i tri nove koleginice profesorkom doktorkom Jelenom Blaženčić,budućim doktorom sada magistrom Mirjanom Stajić i prof.nemačkog jezika Jelenom Vraneš.Da sam birao društvo ne bih ovako izabrao jer smo bili baš klapa.Kratka je noć da bi se sve ispričalo a bojim se da vlasnike kafića ne dovedemo u situaciju da pića nestane pa ipak na vreme letimo ka ležajima gde bi se trebali odmoriti jer sutra odnosno već danas idemo na ostrvo Biševo.

Doživljaj iz Plave Špilje na Biševu.                  Sa Jekom sam se najbolje družio.

Dan novi sviće odavno a mi se budimo pod prisilom da ne zakasnimo na brod iz Komiške luke.Tu smo svi koji idemo i pod budnim okom kapetana Ivana plovimo ka Biševu.Blagi povetarac vraća nas u normalu a svaki trenutak koristimo za sunčanje.Posle sat vožnje eto nas na otoku gde nas preuzima manji čamac i vozi ka modroj špilji kroz koju ćemo se provozati natenane.Idemo kraj morem izvajanih obala Biševa ka špilji gde se moramo sagnuti da bi promakli kroz uzan otvor i ulazimo u nešto neverovatno.Iz tame pećine izdvaja se plava boja mora koja odnekud odozdo dopire i čini tajanstvenost nedodirljhivom

I koliko god da se unutra čovek zadrži mogao bi još da upije svaki kutak čuda prirode.

Ipak svemu ima kraja pa i bivanju u plavoj špilji pa odlazimo do jedne uvale na prelepu plažu na kupanje i poseti restoranu kao na Tahitiju.

More kao posuto Srebrom.                       U kafićima Komiže bilo je veselo.

Opet se utisci sredjuju sa Ožujskim pivom i prave bezbrojni snimci prirode u okruženju.Vreme leti i mora se nazad pa nas barba Ivan voziu put Komiže.Pošto stižemo za dana idemo na plazo u našem komšiluku i osvežavamo se u lepom ambijentu.Uveče opet spremanje i poseta centru Komiže i brojnim kafićima koje uhodavamo za predstojeću sezonu.Ovo veče je i oproštajno jer ujutru idemo na trajekt za Split i dalje put Omiša,Mostara i Sarajeva.

O tome u drugom tekstu da se stvari ne pomešaju.

O svemu vam ovom svedočim ličnim prisustvom na svakom opisanom mestu.